Báthory Zoltán – Falus Iván szerk.: Tanulmányok a neveléstudomány köréből 2001. Osiris Kiadó, Budapest, 2002.
ELŐSZÓ
I. A NEVELÉSTUDOMÁNY ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEI
BÁTHORY ZOLTÁN – PERJÉS ISTVÁN: A neveléstudomány a tudományok családjában
ZRINSZKY LÁSZLÓ: A századvég nevelésfilozófiája
NÉMETH ANDRÁS – SZABOLCS ÉVA: A neveléstörténeti kutatások főbb nemzetközi tendenciái, új kutatási módszerei és eredményei
PUKÁNSZKY BÉLA: A gyermekkortörténeti kutatások főbb tendenciái
KOZMA TAMÁS: Közösségi elszámoltatás az oktatásban
FORRAY R. KATALIN – CS. CZACHESZ ERZSÉBET – LESZN YÁK MÁRTA: Multikulturális társadalom – interkulturális nevelés
POLÓNYl ISTVÁN: Oktatás és gazdaság
II. A NEVELÉSTUDOMÁNY ALKALMAZÁSAI
HALÁSZ GÁBOR: Decentralizáció és intézményi autonómia a közoktatásban
GOLNHOFER ERZSÉBET: Oktatásmenedzsment
BALLÉR ENDRE: A tantervi dokumentumok megváltozott szerepe az oktatás tartalmának szabályozásában és fejlesztésében
FALUS IVÁN: Gondolkodás és cselekvés a pedagógus tevékenységében
NAGY MARIA: Tanárok – a világban és az osztálytermekben
NAGY JÓZSEF – ZSOLNAI ANIKÓ: Szociális kompetencia és nevelés
CSAPÓ BENŐ: A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében
OROSZ SÁNDOR: Tudásmérés a XX. század utolsó évtizedében
CSÁNYl YVONNE – PERLUSZ ANDREA: Integrált nevelés – inkluziv iskola
MESTERHÁZI ZSUZSA – GEREBEN FERENCNÉ: A tanulási nehézségek – a nehezen tanuló gyermek
III. A MŰVELTSÉGI TERÜLETEK PEDAGÓGIÁJA
CSÍKOS CSABA – DOBI JÁNOS: Matematikai nevelés
NAHALKA ISTVÁN: A természettudományos nevelés kutatásának és fejlesztésének kérdései
KÁRPÁTI ANDREA: Informatika az iskolában
GAUL EMIL: Vizuális nevelés
HARTAI LÁSZLÓ: Mozgóképkultúra és médiaismeret
LACZÓ ZOLTÁN: Zenei nevelés a közoktatásban
GABNAI KATALIN: A drámapedagógia hazai legitimációja
SUMMARIE