ELŐSZÓ
I. A NEVELÉSTUDOMÁNY ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEI
BÁTHORY ZOLTÁN - PERJÉS ISTVÁN: A neveléstudomány a tudományok családjában
ZRINSZKY LÁSZLÓ: A századvég nevelésfilozófiája
NÉMETH ANDRÁS - SZABOLCS ÉVA: A neveléstörténeti kutatások főbb nemzetközi tendenciái, új kutatási módszerei és eredményei
PUKÁNSZKY BÉLA: A gyermekkortörténeti kutatások főbb tendenciái
KOZMA TAMÁS: Közösségi elszámoltatás az oktatásban
FORRAY R. KATALIN - CS. CZACHESZ ERZSÉBET - LESZN YÁK MÁRTA: Multikulturális társadalom - interkulturális nevelés
POLÓNYl ISTVÁN: Oktatás és gazdaság
II. A NEVELÉSTUDOMÁNY ALKALMAZÁSAI
HALÁSZ GÁBOR: Decentralizáció és intézményi autonómia a közoktatásban
GOLNHOFER ERZSÉBET: Oktatásmenedzsment
BALLÉR ENDRE: A tantervi dokumentumok megváltozott szerepe az oktatás tartalmának szabályozásában és fejlesztésében
FALUS IVÁN: Gondolkodás és cselekvés a pedagógus tevékenységében
NAGY MARIA: Tanárok - a világban és az osztálytermekben
NAGY JÓZSEF - ZSOLNAI ANIKÓ: Szociális kompetencia és nevelés
CSAPÓ BENŐ: A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében
OROSZ SÁNDOR: Tudásmérés a XX. század utolsó évtizedében
CSÁNYl YVONNE - PERLUSZ ANDREA: Integrált nevelés - inkluziv iskola
MESTERHÁZI ZSUZSA - GEREBEN FERENCNÉ: A tanulási nehézségek - a nehezen tanuló gyermek
III. A MŰVELTSÉGI TERÜLETEK PEDAGÓGIÁJA
CSÍKOS CSABA - DOBI JÁNOS: Matematikai nevelés
NAHALKA ISTVÁN: A természettudományos nevelés kutatásának és fejlesztésének kérdései
KÁRPÁTI ANDREA: Informatika az iskolában
GAUL EMIL: Vizuális nevelés
HARTAI LÁSZLÓ: Mozgóképkultúra és médiaismeret
LACZÓ ZOLTÁN: Zenei nevelés a közoktatásban
GABNAI KATALIN: A drámapedagógia hazai legitimációja
SUMMARIES
I. A NEVELÉSTUDOMÁNY ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEI
BÁTHORY ZOLTÁN - PERJÉS ISTVÁN: A neveléstudomány a tudományok családjában
ZRINSZKY LÁSZLÓ: A századvég nevelésfilozófiája
NÉMETH ANDRÁS - SZABOLCS ÉVA: A neveléstörténeti kutatások főbb nemzetközi tendenciái, új kutatási módszerei és eredményei
PUKÁNSZKY BÉLA: A gyermekkortörténeti kutatások főbb tendenciái
KOZMA TAMÁS: Közösségi elszámoltatás az oktatásban
FORRAY R. KATALIN - CS. CZACHESZ ERZSÉBET - LESZN YÁK MÁRTA: Multikulturális társadalom - interkulturális nevelés
POLÓNYl ISTVÁN: Oktatás és gazdaság
II. A NEVELÉSTUDOMÁNY ALKALMAZÁSAI
HALÁSZ GÁBOR: Decentralizáció és intézményi autonómia a közoktatásban
GOLNHOFER ERZSÉBET: Oktatásmenedzsment
BALLÉR ENDRE: A tantervi dokumentumok megváltozott szerepe az oktatás tartalmának szabályozásában és fejlesztésében
FALUS IVÁN: Gondolkodás és cselekvés a pedagógus tevékenységében
NAGY MARIA: Tanárok - a világban és az osztálytermekben
NAGY JÓZSEF - ZSOLNAI ANIKÓ: Szociális kompetencia és nevelés
CSAPÓ BENŐ: A kognitív képességek szerepe a tudás szervezésében
OROSZ SÁNDOR: Tudásmérés a XX. század utolsó évtizedében
CSÁNYl YVONNE - PERLUSZ ANDREA: Integrált nevelés - inkluziv iskola
MESTERHÁZI ZSUZSA - GEREBEN FERENCNÉ: A tanulási nehézségek - a nehezen tanuló gyermek
III. A MŰVELTSÉGI TERÜLETEK PEDAGÓGIÁJA
CSÍKOS CSABA - DOBI JÁNOS: Matematikai nevelés
NAHALKA ISTVÁN: A természettudományos nevelés kutatásának és fejlesztésének kérdései
KÁRPÁTI ANDREA: Informatika az iskolában
GAUL EMIL: Vizuális nevelés
HARTAI LÁSZLÓ: Mozgóképkultúra és médiaismeret
LACZÓ ZOLTÁN: Zenei nevelés a közoktatásban
GABNAI KATALIN: A drámapedagógia hazai legitimációja
SUMMARIES