Falus Iván – Kelemen Elemér szerk.: Tanulmányok a neveléstudomány köréből 2005. Műszaki Könyvkiadó Kft., Budapest, 2006.
Bábosik István: Nevelés a tudásalapú társadalomban
Csíkos Csaba: A metakogníció pedagógiai értelmezése
Vámos Ágnes: A pedagógia és a nyelv
Forray R. Katalin: Romológia a nevelésszociológiában
Zászkaliczky Péter: A (gyógypedagógiai antropológia mint a (gyógy)pedagógia bázisdiszciplínája
M. Nádasi Mária – Hunyady Györgyné: Fekete pedagógia. Diszfunkcionális pedagógiai hatások az iskolában
II. NEVELÉSTÖRTÉNET
Kéri Katalin: Lépések a valóban egyetemes neveléstörténet felé
Golnhofer Erzsébet – Szabolcs Éva: A gyermekkor narratívái
Nagy Péter Tibor: Az állami befolyás növekedése az oktatásban
Gordosné Szabó Anna: Szabadkőműves magyar gyógypedagógusok a 19. és 20. századfordulóján
Brezsnyánszky László-Vincze Tamás: Folytonosság és megszakítottság a Debreceni Egyetem neveléstudományi iskoláinak tudósképző tevékenységében
III. TANTERV ÉS OKTATÁS
Bárdossy Ildikó: A curriculumfejlesztést megalapozó curriculumelméleti kérdések és főbb kutatási területek
Vass Vilmos: A Nemzeti alaptanterv felülvizsgálata és implementációja
Ballér Endre: Napjaink hazai tantervi változásainak margójára. – szubjektív széljegyzetek a NAT tartalmi szabályozásához
Báthory Zoltán: Alternativitás akkor és most – megjegyzések egy pedagógiai fogalom változásaihoz
Vári Péter – Mátrai Zsuzsa: Mitől jó az iskola? A hozzáadott pedagógiai érték számításának jelentősége az országos kompetenciamérésekben
Józsa Krisztián: A képességek és motívumok kölcsönös fejlesztésének lehetősége
Balogh László: Iskolai tehetséggondozó programok hatásvizsgálata
Németh Balázs: Lifelong learning és a magyar EU-integráció
Cserné Adermann Gizella- Sulyok Tamás: Az önirányított tanulás és a felnőttképzés
Ádám Anetta – Knausz Imre: Adalékok a miskolci Zrínyi Ilona Gimnázium kulturális arculatához
IV. FELSŐOKTATÁS, PEDAGÓGUSKÉPZÉS
Lukács Péter: Autonómia és üzemszerűség a felsőoktatásban: úton az „akadémiai kapitalizmus” felé?
Polónyi István- Vágyak és valóság. A hazai felsőoktatási intézmények gazdasági autonómiájának kérdése az ezredfordulón
Kozma Tamás- Pusztai Gabriella: Hallgatók a határon. Észak-alföldi, kárpátaljai és partiumi főiskolások továbbtanulási igényei összehasonlító vizsgálata
Pentelényi Pál: Algoritmikus szemléletű tanítás-tanulás az információs társadalomban – következtetések a pedagógusképzésre